Fugleudstilling 2019

Bemærk! udstillingen i 2020, som der henvises til i nedenstående tekst - er AFLYST

Udstillingen 2019 er nu vel overstået, Vi siger tak til vores sponsorer, annoncører, besøgende, og ikke mindst, vores medlemmer, som har støttet Køge Fugleforening, og lagt et kæmpe arbejde i, at få dette store arrangement på benene.

Vi var i år udfordrede af en vandskade, i de lokaler som foreningen normalt bruger. Dette medførte en del ekstra arbejde i forbindelse med planlægningen, og opsætningen. Men i sidste ende lykkedes det igen for foreningens medlemmer, at lave en flot udstilling, med mange flotte nr.

Vi ser allerede nu, frem til ynglesæsonen 2020, så vi forhåbentlig, igen kan slå dørene op, med en masse fine opdræt, på programmet. Udstillingen i 2020, er igen i uge 42, den 16. – 18. Oktober. Men husk at vi allerede i februar, har det næste arrangement i Køgehallerne, nemlig Danmarks største Fuglebørs, søndag den 23. februar. På gensyn i Køgehallerne

Køge Fugleforening har tidligere på året, støttet projektet "Silent Forest" med et kontantbeløb, for at hjælpe de truede sangfugle i Asien. På årets udstilling, kunne de besøgende støtte, ved at købe et lod, hvor pengene gik ubeskåret, til projektet. Man kunne så vinde årskort til Pangea Park, Nordsjællands Fuglepark, samt Kbh. Zoo, som alle havde sponseret de fine gevinster, Vi siger tak til alle, som har støtte op, om dette vigtige bevarings arbejde.

Vindere af vandrepokaler 2019 er følgende:

(ingen billede) Tropefugle Afrika, 1,1 Gulrygget vidafinke med 5 unger. Elly og Søren Rasmussen

Tropefugle Australien: 1,1 malet astrild med 4 unger, Knud PedersenTropefugle Øvrige verden: 2 unger af Rustfarvet Spurveugle, Henrik BohmannTropefugle Frugt og Insektædere: 11 unger af Pagodestær. Lone og Gunnar Kjelstrup.

Nordiske Fugle: 1,1 Skægmejse med 7 unger. Ivan Ø. Nielsen  (Den her viste fugl er fra en tidligere udstilling)

Duer og Vagtler: 3 unger af Sulawesipurpurdue. Allan Skov. Dette opdræt var endvidere lokalt 1. opdræt

Parakitter Australien: Australsk kongeparakit med 3 unger, Eva og Kim Gottfredsen,

Parakitter Øvrige Verden: 1,1 Hvidøret Conure med 5 unger. Claus Nielsen

Pegøjer: 5 unger af Orangekronet Korthalepapegøje, Susanne og Anker Højberg, Dette opdræt vandt endvidere "Skuets Bedste Nummer".

Græsparakitter: 1,1 Rødskuldret Græsparakit med 6 unger. Thomas Rasmussen.

Lorier og Flagermuspapegøjer: Ingen fugle udstillet med opdræt

Dværgpapegøjer og Spurvepapegøjer: 1,1 Taranta dværgpapegøje med 3 unger, Stig Svendsen

Kanarier: Gloster Consort, Lone Christiansen

Undulater: Ingen undulater fra Køge Fugleforening udstillet i år

Køge Fugleforening er på Facebook

Iblandt de mange fine opdræt, på årets udstilling, kunne man bl.a. se 3 lokale 1. opdræt.

Orangekronet Congopapegøje, opdrættet af Susanne og Anker HøjberSulawesipurpurdue, opdrættet af Allan Skov

Vinrød amazone, opdrættet af Torben Lundqvist

Igen i år havde Køge Fugleforening besøg af forskellige gæste udstillere, bl.a. Dansk Undulat Klub

Af andre spændende fugle på udstillingen, som man ikke ser så ofte, skal nævnes Dueparakit,