Fugleudstilling 2018

Udstilling 2018, er nu vel overstået. Køge Fugleforening siger tak til vores sponsorer, annoncører, besøgende, og ikke mindst vores medlemmer, som alle har støttet Køge Fugleforening, og lagt et kæmpe arbejde i, at få dette store arrangement på benene.

Vi ser allerede nu, frem til ynglesæsonen 2019, så vi forhåbentlig, igen kan slå dørene op, med en masse fine opdræt, på programmet. Udstillingen i 2019, er igen i uge 42, den 18. – 20. Oktober.

Vindere af vandrepokaler 2018 er følgende:

Tropefugle Afrika, 5 unger af Blåhovedet Sommerfuglefinke. Ivan Ø. Nielsen

Tropefugle Australien: 1,1 Ringastrild med 12 unger, Henrik Bohmann

Tropefugle Øvrige verden: 1,1 Antilfinker med 6 unger. Thomas Rasmussen

Tropefugle Frugt og Insektædere: 5 unger af Sort tangara. Niels Erik Andrsen

Nordiske Fugle: 1,1 Skægmejse med 3 unger. Ivan Ø. Nielsen

Duer og Vagtler: 1,1 Hjelmvagtel med 4 unger. Allan Skov (Den her viste fugl er fra en tidligere udstilling)

Parakitter Australien: 1,1 Rosella med 1 unge. Bjarne Sunesen

Parakitter Øvrige Verden: 1,1 Blåkindet  Conure med 3 unger. Henrik Bohmann

Papegøjer: 4 unger af Skifferpapegøje, Susanne og Anker Højberg, Dette opdræt vandt endvidere "Skuets Bedste Nummer".

Græsparakitter: 1,1 Elegant med 2 unger. Sven B. Nielsen

Lorier og Flagermuspapegøjer: Ingen fugle udstillet med opdræt

Dværgpapegøjer og Spurvepapegøjer: 6 unger af Brillespurvepapegøje. Henrik Bohmann

Kanarier: Gloster Consort. Ellen Andreassen

Kanarier: Rød Lipokrom intensiv, Henning Hansen

Undulater: Ingen undulater udstillet i år

Iblandt de mange fine opdræt, på årets udstilling, kunne man bl.a. se 6 lokale 1. opdræt.

Latterfugl opdrættet af Niels Jørgensen

Guløjet Zebradue, opdrættet af Lone og Gunnar Kjelstrup

Brunhovedet Papegøje, opdrættet af Carsten Larsen

Grønvinget Kongeparakit, opdrættet af Henning Hansen

Endvidere havde Elly og Søren Rasmussen opdræt af Grårygget Drossel, og Henning Pust havde opdræt af Brungumpet Klerkefinke, ingen af disse havde til sinds at lade sig fotografere.

Af andre spændende fugle på udstillingen, som man ikke ser så ofte, skal nævnes Dueparakit,