Kommende arrangementer i Køge Fugleforening

ONSDAG DEN 4. DECEMBER

Medlemsmøde / Julemøde

Så er det igen tid til julehygge med alt hvad dertil høre. endvidere er der uddeling af præmier efter udstillingen, og sidst men ikke mindst, det STORE jule lotteri.

FREDAG DEN 13. DECEMBER

85 års Fødselsdag

December er en travl måned, og i år bliver den ikke mindre travl. Derfor vil vi allerede nu melde ud, at Køge Fugleforening afholder et arrangement i forbindelse med foreningens 85 års fødselsdag, fredag den 13. december kl. 18.00. Mere følger når vi kommer længere frem på året, men sæt allerede nu kryds i kalenderen, til en spændende aften.

Utroligt som tiden går, den 13. december 2019, er det 10 år siden Allan Skov, holdt tale ved foreningens 75år fødselsdag. Se mere om den fest her.

ONSDAG DEN 8. JANUAR

Medlemsmøde

Vi får i aften besøg af Jørgen Petersen fra Ordrup på Midtsjælland, Jørgen vil holde et indlæg under overskriften ”En fugleholder - fra by til land”, der er en fortælling om flytningen af et fuglehold fra by til land. Sidst Jørgen besøgte foreningen, i 2015, boede han i byen (Greve), men Jørgen har altid haft en mangeårig drøm, at flytte på landet, for at kunne holde, lige præcis de papegøjearter, som han ønskede. Uden altid at skulle tage hensyn til naboer m.m.

Ved overgangen til ”den 3. alder”, er drømmen gået i opfyldelse for Jørgen, som sammen med sin hustru, nu er flyttet på landet.                                                                                                                            Jørgen er nu ved at omstille sit fuglehold fra mindre parakitter og papegøjer, til større papegøjearter. Jørgen vil i sit indlæg komme ind på de udfordringer, som flytningen af et fuglehold giver, samt omstillingen til andre og større arter. Sygdoms forebyggelse af fugleholdet. Samt hvordan fugleholdere, kan bidrage til artsbeskyttelse, bl.a. ved at holde færre arter, men flere par af hver art.

Hvidtoppet kakadu, med en frisk forsyning af grene, som er en vigtig beskæftigelse for papegøjer. (foto: Jørgen Petersen)

ONSDAG DEN 5. FEBRUAR

Medlemsmøde

Temaaften om Stære

Denne aften kommer til at stå i stærens tegn. Stære har gennem tiderne hørt til, blandt nogle af de mest populære fuglearter, i vores fuglehold. Glansstære fra Afrika har, med deres fantastiske metalskindende farver, fascineret dem, der har betragtet dem. Og stære fra Asien, hvor Beostæren kommer fra, har altid vakt opsigt, med deres imponerende evne til at efterligne stemmer og lyde.

Vi har derfor valgt at lave en "Temaaften" om Stære, hvor 3 dygtige opdrættere, vil kommer nærmere ind på disse prægtige fugle. Der fortælles om stærenes liv i naturen, såvel som i fangenskab. Vi kommer ind på opdræt, foder, redekasser, voliere, og meget meget mere. (mere følger)

ONSDAG DEN 19. FEBRUAR

SØNDAG DEN 23. FEBRUAR

Fuglebørs

Medlemsmøderne afholdes, med mindre andet er oplyst, på Køge Gymnasium, Lærerværelset, og starter kl. 19.30. Gæster er meget velkomne.

Parkering ved Køge Gymnasium:

Der må ikke parkeres i skolegården, ALT parkering, skal foregå på parkeringspladsen.

Mellem kl. 17.00 og 07.00, må der KUN parkeres i 3 timer, og der SKAL sættes P-skive.

En ung Ædelpapegøje han.