Kommende arrangementer i Køge Fugleforening

ONSDAG DEN 19. FEBRUAR

Indkaldelse til Generalforsamling, samt dagsorden, kan ses her

SØNDAG DEN 23. FEBRUAR

Fuglebørs

Se mere under Fuglebørs

ONSDAG DEN 4. MARTS

Medlemsmøde

Vi holder traditionen tro en hyggeaften, hvor der er god tid til at snakke med sidemanden. Det bliver dog ikke snak alt sammen. Vi laver igen i år en lille quiz, hvor der bliver mulighed for at vinde en lille præmie. Endvidere vil der blive et indslag eller to, i en eller anden form. Evt. en lille film. Og der vil være info om LDF’s kommende kongres.

ONSDAG DEN 1. APRIL

Med Claus Nielsen, på fugletur til Ecuador

Med 1622 registrerede fugle arter, er Ecuador et af de lande i verden, som rummer flest fuglearter. Tager man landes størrelse i betragtning, er tallet endnu mere imponerende. Til sammenligning er der 858 arter i USA som dækker en langt større landmasse.

Vi skal besøge 3 lodge på denne tur. San Jorge lodge, som ligger 3200m. over havet. Casa Divina Lodge som ligger 1000 m. over havet, Samt Napo Lodge i amazonregnskoven, 300 m. over havet. På disse tre lodge møder vi et væld af fugle, hvoraf en stor del af dem er yderst velkendt i vores voliere. Kort sagt et overflødigheds horn af farverige tangaer, kolibrier, tukaner, og papegøjer, bl.a. den sjældne Rødmasket Pragtpapegøje, som er ukendt i fangenskab.

En af de helt store fuglefamilier i Ecuador, er de fantastiske Tangarer, som vi skal se en hel del af. Her en Safranbjergtangar

Den imponerende Napo Lodge. I området omkring lodgen, er der registreret over 600 fuglearter

SØNDAG DEN 5. APRIL

Skovtur

Mere følger ang. tid og sted.

ONSDAG DEN 6. MAJ

Mødet holdes som havemød, og starter kl. 19.00. mere info følger

FREDAG DEN 5. JUNI - SØNDAG DEN 7. JUNI

Sommertur til Berlin

Der er nu lagt info ind, om vores sommertur til Berlin. Læs mere her

Vi skal bl.a. se det nye fuglehus i Berlin Zoo, Samt besøge et privat fuglehold, med mange spændende fugle, både mutationer og ikke mutationer.

Medlemsmøderne afholdes, med mindre andet er oplyst, på Køge Gymnasium, Lærerværelset, og starter kl. 19.30. Gæster er meget velkomne.

Parkering ved Køge Gymnasium:

Der må ikke parkeres i skolegården. Parkering, skal foregå på parkeringspladsen. der er nu fri parkering igen.

Køge Fugleforening er på Facebook

I Ecuador findes omkring 130 arter af kolibrier, vi skal se ca. 30 af dem, samt flere arter af Tukaner

Rødgumpet Tukanet

Papegøjerne går ikke ramt forbi. Her lyserød ara. Af de sjældent sete arter, skal vi se Rødmasket Pragtpapegøje