Kommende arrangementer i Køge Fugleforening

ONSDAG DEN 5. FEBRUAR

Temaaften om Stære

Denne aften kommer til at stå i stærens tegn. Stære har gennem tiderne hørt til, blandt nogle af de mest populære fuglearter, i vores fuglehold. Glansstære fra Afrika har, med deres fantastiske metalskindende farver, fascineret dem, der har betragtet dem. Og stære fra Asien, hvor Beostæren kommer fra, har altid vakt opsigt, med deres imponerende evne til at efterligne stemmer og lyde.

Vi har derfor valgt at lave en "Temaaften" om Stære, hvor 3 dygtige opdrættere, i skikkelse af Allan Skov, Søren Rasmussen og Gunnar Kjelstrup, der alle har stor erfaringer med stære, vil fortælle nærmere, om deres erfaringer med disse prægtige fugle. Endvidere vil Claus Nielsen, lave en lille indledning/afslutning, med lidt stære i naturen. Det bliver en spændende aften, hvor der fortælles om stærenes liv i naturen, såvel som i fangenskab. Vi kommer ind på opdræt, foder, redekasser, voliere, og meget meget mere.

ONSDAG DEN 19. FEBRUAR

SØNDAG DEN 23. FEBRUAR

Fuglebørs

Se mere under Fuglebørs

ONSDAG DEN 4. MARTS

Medlemsmøde

Vi holder traditionen tro en hyggeaften, hvor der er god tid til at snakke med sidemanden. Det bliver dog ikke snak alt sammen. Vi laver igen i år en lille quiz, hvor der bliver mulighed for at vinde en lille præmie. Endvidere vil der blive et indslag eller to, i en eller anden form. Evt. en lille film. Og der vil være info om LDF’s kommende kongres.

ONSDAG DEN 1. APRIL

Med Claus Nielsen, på fugletur til Ecuador

Med 1622 registrerede fugle arter, er Ecuador et af de lande i verden, som rummer flest fuglearter. Tager man landes størrelse i betragtning, er tallet endnu mere imponerende. Til sammenligning er der 858 arter i USA som dækker en langt større landmasse.

Vi skal besøge 3 lodge på denne tur. San Jorge lodge, som ligger 3200m. over havet. Casa Divina Lodge som ligger 1000 m. over havet, Samt Napo Lodge i amazonregnskoven, 300 m. over havet. På disse tre lodge møder vi et væld af fugle, hvoraf en stor del af dem er yderst velkendt i vores voliere. Kort sagt et overflødigheds horn af farverige tangaer, kolibrier, tukaner, og papegøjer, bl.a. den sjældne Rødmasket Pragtpapegøje, som er ukendt i fangenskab.

En af de helt store fuglefamilier i Ecuador, er de fantastiske Tangarer, som vi skal se en hel del af. Her en Safranbjergtangar

Den imponerende Napo Lodge. I området omkring lodgen, er der registreret over 600 fuglearter

ONSDAG DEN 1. APRIL

Mødet holdes som havemød, og starter kl. 19.00. mere info følger

FREDAG DEN 5. JUNI - SØNDAG DEN 7. JUNI

Sommertur til Berlin

Der er nu lagt info ind, om vores sommertur til Berlin. Læs mere her

Vi skal bl.a. se det nye fuglehus i Berlin Zoo, Samt besøge et privat fuglehold, med mange spændende fugle, både mutationer og ikke mutationer.

Medlemsmøderne afholdes, med mindre andet er oplyst, på Køge Gymnasium, Lærerværelset, og starter kl. 19.30. Gæster er meget velkomne.

Parkering ved Køge Gymnasium:

Der må ikke parkeres i skolegården. Parkering, skal foregå på parkeringspladsen. der er nu fri parkering igen.

Køge Fugleforening er på Facebook

I Ecuador findes omkring 130 arter af kolibrier, vi skal se ca. 30 af dem, samt flere arter af Tukaner

Rødgumpet Tukanet

Papegøjerne går ikke ramt forbi. Her lyserød ara. Af de sjældent sete arter, skal vi se Rødmasket Pragtpapegøje