Kommende arrangementer i Køge Fugleforening

ONSDAG DEN 4. SEPTEMBER

Medlemsmøde

Til denne første møde aften i efterårssæsonen, skal vi en tur til Frankrig, for at se på franske fuglehold. Povl Jørgensen, har i år brugt sommerferien, på at besøge Delavis familien, i det sydlige Frankrig. De driver et professionelt opdrætscenter, med papegøjer, som Povl vil delagtiggøre os i. Denne del af verden, er på trods af sin nærhed til Danmark, ikke et sted man høre så meget om, når det drejer sig om fuglehold. Ikke fordi der ikke er store fuglehold i Frankrig, men mest af alt, er det nok pga. sproget. Mød derfor op, og hør om en spændende del af fugleholdet, fra en verden, der er ukendt for de fleste af os.

ONSDAG DEN 2. OKTOBER

Medlemsmøde

Denne aften står i udstillingens tegn. Det er denne aften der er sidste chance for at tilmelde dine fugle. Og husk nu, at du gør os alle en stor tjeneste ved at få det gjort i god tid, så bestyrelsen sparer arbejdet med at ringe rundt.

SØNDAG DEN 13. OKTOBER

Skovtur

Så er det igen tid til en dejlig tur i skoven for at samle materiale til vores udstilling. Mere følger ang. mødested og tid.

ONSDAG DEN 16. OKTOBER - TORSDAG DEN 17. OKTOBER

Udstilling

Opsætning af udstilling, Mere info følger, under LOG IN, Kun for medlemmer.

FREDAG DEN 18. OKTOBER - SØNDAG DEN 20. OKTOBER

Udstilling

Udstilling er åben for publikum:

Fredag 18. oktober 15.00 - 20.00

Lørdag 19. oktober 09.00 - 19.00

Søndag 20. oktober 10.00 - 16.00

ONSDAG DEN 6. NOVEMBER

På Afrikas Tag – et foredrag om natur og mennesker i Etiopien

John Frikke vil i ord og billeder berette om en rejse i den særprægede natur på "Afrikas tag". Etiopien er et spændende land med store kontraster: Fra tør halvørken, over savanne, søer og vådområder til nogle af Afrikas højest beliggende sletter med et helt unikt plante- og dyreliv. Den meget varierede natur er karakteristisk ved at huse en række af de mest sjældne dyr og fugle i Verden, og der findes således flere end 25 såkaldte endemiske fuglearter i Etiopien.

Taranta Dværgpapegøje og Etiopisk ulv, er blandt de spændende endemiske  dyr, der kan opleves i Etiopien.

I forlængelse af rejsebeskrivelsen vil John også give en kort status over sit eget fuglehold og fortælle lidt om, hvad der rører sig i dansk og europæisk hold af "krumnæb". (Fotos: John Frikke)

ONSDAG DEN 4. DECEMBER

Medlemsmøde / Julemøde

Så er det igen tid til julehygge med alt hvad dertil høre. endvidere er der uddeling af præmier efter udstillingen, og sidst men ikke mindst, det STORE jule lotteri.

FREDAG DEN 13. DECEMBER

85 års Fødselsdag

December er en travl måned, og i år bliver den ikke mindre travl. Derfor vil vi allerede nu melde ud, at Køge Fugleforening afholder et arrangement i forbindelse med foreningens 85 års fødselsdag, fredag den 13. december kl. 18.00. Mere følger når vi kommer længere frem på året, men sæt allerede nu kryds i kalenderen, til en spændende aften.

Medlemsmøderne afholdes, med mindre andet er oplyst, på Køge Gymnasium, Lærerværelset, og starter kl. 19.30. Gæster er meget velkomne.

Parkering ved Køge Gymnasium:

Der må ikke parkeres i skolegården, ALT parkering, skal foregå på parkeringspladsen.

Mellem kl. 17.00 og 07.00, må der KUN parkeres i 3 timer, og der SKAL sættes P-skive.

John Frikke har tidligere besøgt Køge Fugleforening, med et spændende foredrag om Sydpolen. (foto CCN)

Den sjældne Blåbuget papegøje, er bl.a. at finde i Johns fuglehold