Kommende arrangementer i Køge Fugleforening

ONSDAG 6. OKTOBER

Medlemsmøde:  Tilmelding til udstilling

Så er det igen muligt at afholde fugleudstilling. Derfor står aftenen i udstillingens tegn, idet det i aften er sidste frist for tilmelding af fugle. Du kan her se "køreplanen" for afviklingen af årets udstilling. Tilmelding af fugle, mødesteder, mødetider m.m..

ONSDAG 3. NOVEMBER

Medlemsmøde: Fugletur til Madagaskar

Aftenens foredrag bliver om fugle og dyrelivet på Madagaskar. Her vil Bent Pedersen, fra Ruds Vedby, tage os med på en rejse til denne spændende del af verden. Med sine 590.000 km² er øen den 4. største ø i verden. Øen rummer et fantastisk og anderledes dyre og fugleliv, end vi ser andre steder i verden. Den er kendt for sine mange arter af kamæleoner, og halvaber, og ikke mindst et spændende fugleliv. Af de 488 arter, der er registreret på øen er omkring 185 af dem endemiske, og findes således ikke noget andet sted.

Det 8. kontinent

Madagaskar kaldes populært det 8. kontinent, da det ikke er af vulkansk oprindelse, men opdelt fra Afrika efter ur kontinentet Gondwana – basalt set som andre kontinenter. Efter millioner af års isolation, er der udviklet en unik dyre- og planteverden, med en stor procentdel endemiske arter. Det er denne forunderlige verden vi skal på opdagelse i, i aften. Vi skal på rejse rundt i øen, gennem de forskellige skov- og regnskovsbiotoper, savanner, høj- og lavland. Fokus vil i høj grad blive på naturforhold, lemurer, kamæleoner og fugle – alle specielle for Madagaskar. Hvordan har naturen det og hvad er fremtidsperspektiverne!

Ved siden af naturområderne vil der også blive kastet lys over befolkningens bemærkelsesværdige oprindelse og dagligdagens Madagaskar.

ONSDAG 3. DECEMBER

Medlemsmøde: Julehygge

BEMÆRK!!! På grund af Covid 19 situationen, er det vigtigt at følge med på hjemmesiden, da der kan ske ændringer, med hensyn til myndighedernes krav.

Medlemsmøderne afholdes, med mindre andet er oplyst, på, Lærerværelset - Køge Gymnasium, Gymnasievej 2, 4, 4600 Køge. Mødet starter kl. 19.30. Gæster er meget velkomne.

Parkering ved Køge Gymnasium:

så er det igen blevet tid til udstilling, og dermed også tilmelding af fugle.

Den lille Gråhovedet dværgpapegøje er udbredt på Madagaskar, specielt i de tørre områder på øens vestlige side.

Lemurer, eller Halvaber er udbredt med mange arter på Madagaskar, desværre er mange af dem truet pga. skovrydning.

Så står julen atter for døren, og vi skal igen hygge med gløgg, æbleskiver, samt det store julelotteri.