Kommende arrangementer i Køge Fugleforening

AFLYST PGA. FORSAMLINGSFORBUD

Medlemsmøde:  flyttet til 1. september

Med Claus Nielsen, på fugletur til Ecuador

Med 1622 registrerede fugle arter, er Ecuador et af de lande i verden, som rummer flest fuglearter. Tager man landes størrelse i betragtning, er tallet endnu mere imponerende. Til sammenligning er der 858 arter i USA som dækker en langt større landmasse.

Vi skal besøge 3 lodge på denne tur. San Jorge lodge, som ligger 3200m. over havet. Casa Divina Lodge som ligger 1000 m. over havet, Samt Napo Lodge i amazonregnskoven, 300 m. over havet. På disse tre lodge møder vi et væld af fugle, hvoraf en stor del af dem er yderst velkendt i vores voliere. Kort sagt et overflødigheds horn af farverige tangaer, kolibrier, tukaner, og papegøjer, bl.a. den sjældne Rødmasket Pragtpapegøje, som er ukendt i fangenskab.En af de helt store fuglefamilier i Ecuador, er de fantastiske Tangarer, som vi skal se en hel del af. Her en Safranbjergtangar.

Den imponerende Napo Lodge. I området omkring lodgen, er der registreret over 600 fuglearterRødgumpet Tukanet

ONSDAG 14. APRIL - AFLYST

Generalforsamling: AFLYST

Aflyst Pga. forsamlingsforbud.

Ny dato  er 26. maj.

ONSDAG 5. MAJ - AFLYST

Havemøde:

Mødet starter kl.. 19.00 Mere følger om tid og sted

ONSDAG 26. MAJ

Generalforsamling:

Vi indkalder hermed til ordinær Generalforsamling. Se dagsorden under kun for medlemmer.

På grund af Corona, og deraf følgende restriktioner, som kan ændre sig fra dag til dag. Er det vigtigt, at du følger med på hjemmesiden. Såfremt der sker ændringer i møde datoen.

ONSDAG 2. JUNI

Havemøde:

Mødet starter kl. 19.00 - mere følger

BEMÆRK!!! På grund af Covid 19  situationen, SKAL man tilmelde sig til de kommende møder

DER ER INGEN ADGANG HVIS MAN IKKE TILMELDER SIG.

Tilmelding på 20216880 (meget gerne sms) senest dagen før arrangementet.

Først til mølle-princippet gælder.

DER ER DESVÆRRE KUN PLADS TIL MEDLEMMER AF FORENINGEN.

Følg evt. med over hjemmesiden for eventuelle ændringer.

Medlemsmøderne afholdes, med mindre andet er oplyst, på, Lærerværelset - Køge Gymnasium, Gymnasievej 2, 4, 4600 Køge. Mødet starter kl. 19.30. Gæster er meget velkomne.

Parkering ved Køge Gymnasium:

I Ecuador findes omkring 130 arter af kolibrier, vi skal se ca. 30 af dem, samt flere arter af Tukane

Papegøjerne går ikke ramt forbi. Her lyserød ara. Af de sjældent sete arter, skal vi se Rødmasket Pragtpapegøje

Tukanskægfugl

Båndarasari