Kommende arrangementer i Køge Fugleforening

ONSDAG DEN 30. SEPTEMBER

Medlemsmøde - Bem. dette møde er oktober mødet

Vi har netop fået grønt lys, til at bruge læreværelset til vores møder. Dette første møde i efteråret, skulle jo omhandle vores udstilling, men da udstillingen er aflyst, bliver der en mindre ændring i programmet. Vi vil denne aften, vise film om papegøjer. I filmen indgår omkring 10 arter af kakaduer, flere australske parakitter, samt lorier, bl.a. flere sjældne arter fra Fransk Polynesien. Herefter viser vi en film med div. tropefugle, filmet i natur og fangenskab. Det er hovedsaligt australske og afrikanske pragtfinker filmen drejer sig om. Hvis tiden tillader det, også et lille indslag, om et MEGET specielt fuglehold, på den engelske Kanalø Jersey.

SØNDAG DEN 11.OKTOBER

Skovtur - ER AFLYST

Så er det tid til at få samlet lidt grønt til vores udstilling, mere følger angående mødetid og sted.

FREDAG DEN 16. - SØNDAG DEN 18.OKTOBER

Udstilling - ER AFLYST

På grund af situationen omkring Covid 19. er udstillingen i år AFLYST

ONSDAG DEN 4. NOVEMBER

Medlemsmøde

Med Claus Nielsen, på fugletur til Ecuador

Med 1622 registrerede fugle arter, er Ecuador et af de lande i verden, som rummer flest fuglearter. Tager man landes størrelse i betragtning, er tallet endnu mere imponerende. Til sammenligning er der 858 arter i USA som dækker en langt større landmasse.

Vi skal besøge 3 lodge på denne tur. San Jorge lodge, som ligger 3200m. over havet. Casa Divina Lodge som ligger 1000 m. over havet, Samt Napo Lodge i amazonregnskoven, 300 m. over havet. På disse tre lodge møder vi et væld af fugle, hvoraf en stor del af dem er yderst velkendt i vores voliere. Kort sagt et overflødigheds horn af farverige tangaer, kolibrier, tukaner, og papegøjer, bl.a. den sjældne Rødmasket Pragtpapegøje, som er ukendt i fangenskab.

En af de helt store fuglefamilier i Ecuador, er de fantastiske Tangarer, som vi skal se en hel del af. Her en Safranbjergtangar Den imponerende Napo Lodge. I området omkring lodgen, er der registreret over 600 fuglearterRødgumpet Tukanet

ONSDAG DEN 2. DECEMBER

Så er det igen tid til julehygge, med gløgg og æbleskiver, Og ikke at forglemme, det store overdådige jule lotteri. Der bliver i år ekstra tid til snak, da vi ikke skal dele præmier ud, pga. den aflyste udstilling.

Medlemsmøderne afholdes, med mindre andet er oplyst, på, Lærerværelset - Køge Gymnasium, Gymnasievej 2, 4, 4600 Køge. Mødet starter kl. 19.30. Gæster er meget velkomne.

Parkering ved Køge Gymnasium:

Der må ikke parkeres i skolegården. Parkering, skal foregå på parkeringspladsen. der er nu fri parkering igen.

Køge Fugleforening er på Facebook

På Jersey skal vi besøge et meget specielt privat fuglehold, med mange store papegøjer.

I Ecuador findes omkring 130 arter af kolibrier, vi skal se ca. 30 af dem, samt flere arter af TukanerPapegøjerne går ikke ramt forbi. Her lyserød ara. Af de sjældent sete arter, skal vi se Rødmasket PragtpapegøjeTukanskægfuglBåndarasari