Kommende arrangementer i Køge Fugleforening

LØRDAG DEN 15. AUGUST

Fællesarbejde

Så er det tid til at renovere / male vores voliere-rammer. Læs mere under "Info kun for medlemmer"

Her fra en tidligere lejlighed, hvor foreningens voliere blev malet

ONSDAG DEN 2. SEPTEMBER

Medlemsmøde / Aftentur til KBH ZOO

Medlemsmødet den 2. september er henlagt til Københavns zoologiske have. Hvor foreningens medlem, Flemming Nielsen, vil vise rundt i haven efter lukketid.

Vi mødes ved indgangen, kl. 18.20, og kl. 18.30 går vi ind i samlet flok. - Mere info under "Kun for medlemmer"

ONSDAG DEN 30. SEPTEMBER

Medlemsmøde - Bem. dette møde er oktober mødet

Dette møde står i udstillingens tegn, Det er på dette møde, at fuglene skal meldes til udstillingen.

SØNDAG DEN 11.OKTOBER

Skovtur

Så er det tid til at få samlet lidt grønt til vores udstilling, mere følger angående mødetid og sted.

FREDAG DEN 16. - SØNDAG DEN 18.OKTOBER

Udstilling

Så er det igen tid til Køge Fugleforenings store udstilling, mere følger, nå vi kommer lidt tættere på, men glæd dig allerede nu til dette flotte arrangement.

ONSDAG DEN 4. NOVEMBER

Medlemsmøde

Med Claus Nielsen, på fugletur til Ecuador

Med 1622 registrerede fugle arter, er Ecuador et af de lande i verden, som rummer flest fuglearter. Tager man landes størrelse i betragtning, er tallet endnu mere imponerende. Til sammenligning er der 858 arter i USA som dækker en langt større landmasse.

Vi skal besøge 3 lodge på denne tur. San Jorge lodge, som ligger 3200m. over havet. Casa Divina Lodge som ligger 1000 m. over havet, Samt Napo Lodge i amazonregnskoven, 300 m. over havet. På disse tre lodge møder vi et væld af fugle, hvoraf en stor del af dem er yderst velkendt i vores voliere. Kort sagt et overflødigheds horn af farverige tangaer, kolibrier, tukaner, og papegøjer, bl.a. den sjældne Rødmasket Pragtpapegøje, som er ukendt i fangenskab.

En af de helt store fuglefamilier i Ecuador, er de fantastiske Tangarer, som vi skal se en hel del af. Her en Safranbjergtangar Den imponerende Napo Lodge. I området omkring lodgen, er der registreret over 600 fuglearterRødgumpet Tukanet

Medlemsmøderne afholdes, med mindre andet er oplyst, på, Lærerværelset - Køge Gymnasium, Gymnasievej 2, 4, 4600 Køge. Mødet starter kl. 19.30. Gæster er meget velkomne.

Parkering ved Køge Gymnasium:

Der må ikke parkeres i skolegården. Parkering, skal foregå på parkeringspladsen. der er nu fri parkering igen.

Køge Fugleforening er på Facebook

I Ecuador findes omkring 130 arter af kolibrier, vi skal se ca. 30 af dem, samt flere arter af TukanerPapegøjerne går ikke ramt forbi. Her lyserød ara. Af de sjældent sete arter, skal vi se Rødmasket PragtpapegøjeTukanskægfuglBåndarasari