Fugleudstilling 2017

Udstilling 2017, er nu vel overstået. Køge Fugleforening siger tak til vores sponsorer, annoncører, besøgende, og ikke mindst vores medlemmer, som alle har støttet Køge Fugleforening, og lagt et kæmpe arbejde i, at få dette store arrangement på benene.

Vi ser allerede nu, frem til ynglesæsonen 2018, så vi forhåbentlig, igen kan slå dørene op, med en masse fine opdræt, på programmet. Udstillingen i 2018, er igen i uge 42, den 19. – 21. Oktober.

Vindere af vandrepokaler 2017 er følgende:

Tropefugle Afrika, 1,1 Alfeastrild med to unger. Kaj O. Rasmussen

Tropefugle Australien: 12 unger af Gouldsamadine. Annie Kristjansen og Bjarne Larsen

Tropefugle Øvrige verden: 1,1 Orinocosaltator med 2 unger. Henning Pust. Dette opdræt vandt endvidere "Skuets Bedste Nummer".

Tropefugle Frugt og Insektædere: 3 unger af Rødgumpet Bulbul. Niels Erik Andrsen

Nordiske Fugle: 1,1 Skægmejse med 5 unger. Ivan Ø. Nielsen

Duer og Vagtler: 1,1 Hjelmvagtel med 4 unger. Allan Skov (Den her viste fugl er fra en tidligere udstilling)

Parakitter Australien: 1,1 Kongeparakit med 3 unger. Eva og Kim Gottfredsen

Parakitter Øvrige Verden: 4 unger af Venezuela Conure. Claus C. Nielsen

Papegøjer: 5 unger af Orangekronet Korthalepapegøje, Susanne og Anker Højberg

Græsparakitter: 1,1 Elegant med 5 unger. Sven B. Nielsen

Lorier og Flagermuspapegøjer: 1,1 Stribet Lori med 2 unger, Knud B. Knudsen (De her viste fugle er fra en tidligere udstilling)

Dværgpapegøjer og Spurvepapegøjer: 1,1 Taranta dværgpapegøje med 5 unger. Stig Svendsen

Kanarier: Gloster Consort. Lone Christiansen. Fuglen sidder bag de mange rosetter , Denne kanarie vandt også rosetten for "Udstillingens Bedste Nummer" (kanarier).

Kanarier Kollektion: Gloster Consort. Lone Christiansen

Undulater: Viol skyggevinget. Ole Hansen. Den lille undulat var så glad for sin fine rosset, at den slet ikke kunne sidde stille, til den obligatoriske fotografering.

Iblandt de mange fine opdræt, på årets udstilling, kunne man bl.a. se fire lokale 1. opdræt.

Orinocosaltator opdrættet af Henning Pust

Grådue, opdrættet af Søren Rasmussen

Dolkestikdue, opdrættet af Allan Skov

Iris Lori, Opdrættet af Bjarne Jensen

Det er ikke helt ufarligt at gå på fugleudstilling

Kea papegøjen havde dog langt mere travlt med at pjaske med vand, og sejle med sine foderskåle, eller smide sin mad til opblødning, end den havde med at bide de mange besøgende.