Kommende arrangementer i Køge Fugleforening

ONSDAG DEN 9. JANUAR

Medlemsmøde: Bemærk at det er 2. onsdag i måneden

Til dette første møde i det nye år, får vi besøg af Knud Pedersen fra Hvidovre. Knud vil fortælle om et langt liv med import og salg af fugle. Knud drev i mange år firmaet Bengros, og senere Tropicfauna, som i en årrække var et af de førende firmaer, med import af fugle.

Bengros startede i Hvidovre, men import af fugle, såvel tropefugle som Papegøjer. Lokalerne lå tæt på hjemmeadressen, og Karantænen til papegøjerne, var at finde i forældrenes baghave. Da firmaet voksede sig større, rykkede de til større lokaler ved Brøndby strand. Her blev der ud over fugle, også importerede fisk og krybdyr.

Sluttelig drev Knud firmaet Tropicfauna på Roskildevej. Her var det ”kun” fugle som blev handlet. Og mon ikke de fleste fugleholdere, der har haft fugle i en årrække, kender til denne butik, og har lagt vejen forbi, for at se om der var kommet noget spændende hjem.

Det her viste billede stammer fra Holland.

ONSDAG DEN 6. FEBRUAR

Medlemsmøde:

Til denne mødeaften kommer Jesper Brinkmann og fortæller om fuglesygdomme, og ikke mindst hvad vi skal gøre for at undgå at fuglene bliver syge. Jesper vil i dette foredrag lægge særligt vægt på frugt og insektædende fugle.

ONSDAG DEN 6. MARTS

Medlemsmøde:

Denne aften er medlemmernes aften, forstået på den måde at der ikke kommer nogle foredragsholder, men vi skal underholde OS SELV. Der bliver god tid til at snakke med sidemanden eller lignende. Men det skal dog ikke være ren snak det hele. Der vil derfor også blive arrangeret et par event under vejs.

ONSDAG DEN 3. APRL

Medlemsmøde:

Vi skal på en spændende fugletur til Papua New Guinea, som rummer nogle af verdens mest spændende fuglearter, men samtidig er et af de vanskeligste steder på jorden at se fugle.

New Guinea er verdens næststørste ø.

Medlemsmøderne afholdes, med mindre andet er oplyst, på Køge Gymnasium, Lærerværelset, og starter kl. 19.30. Gæster er meget velkomne.

Parkering ved Køge Gymnasium:

Der må ikke parkeres i skolegården, ALT parkering, skal foregå på parkeringspladsen.

Mellem kl. 17.00 og 07.00, må der KUN parkeres i 3 timer, og der SKAL sættes P-skive.

Knud Pedersen

Prisliste over importfugle fra januar 1980

De indfødte på New Guinea, har i århundrede smykket sig med øens fugleliv., herunder paradisfugle og papegøjer. Her er brugt halefjer fra ædelpapegøjer.