Kommende arrangementer i Køge Fugleforening

ONSDAG DEN 5. SEPTEMBER

Medlemsmøde:

Til det første medlemsmøde i efterårssæsonen kommer dyrlæge Ove Brinkmann , fra Gørlev Dyreklinik og fortæller om forebyggelse af sygdomme i fugleholdet, bl.a. hvad du selv kan gøre og hvad du kan gøre i samarbejde, med en fugledyrlæge, for at undgå de mest almindelige sygdomme i fugleholdet. Der kan selvfølge stilles spørgsmål under vejs.

Bliver der tid til det vil Ove fortælle om årets Opdræt i hans egne voliere, hvor Ove har mange spændende arter af papegøjer og parakitter, bl.a. om hans hold og opdræt af keaer. Sluttelig vil Ove vise billeder fra en fugletur til Tyskland og Østrig, hvor Ove besøgte et par meget store fuglehold

Papegøjernes klovn, Keaen, som lever i New Zealands bjerge, elsker sne og går ikke af vejen for et vinterbad.

ONSDAG DEN 3. OKTOBER

Medlemsmøde:

Til dette møde, skal vi snakke om den kommende udstilling, og det er her sidste frist for at tilmelde fugle til udstillingen.

FREDAG DEN 19. - SØNDAG 21. OKTOBER

Udstilling:

Fra fredag til søndag, slår Køge Fugleforenings igen dørene op, til Danmarks største fugleudstilling. Her vises div. tropiske fugle, som medlemmerne har opdrættet i løbet af året. fra 1. september kan du læse mere om åbningstider m.m. under udstilling.

Her fra en tidligere udstilling

ONSDAG DEN 7. NOVEMBER

Medlemsmøde:

"Pingvinernes Rige" En rejse fra verdens sydligste by, Ushuaia, til Falklandsøerne, South Georgia og Antarctic

Kongepingviner på South Georgia

Denne aften kommer Claus Nielsen og fortæller om sidste halvdel, af sin rejse til Falklandsøerne, South Georgia, og Antarctic.

Området rummer ikke fugle, som vi har i vores voliere. Men det rummer en fantastisk storslået natur, med et utroligt rigt dyreliv. En natur og et dyreliv, som på trods af den store afstand, har så stor indvirkning på jordens klima og dyreliv, at det også påvirker os.

Men disse storslåede naturområder, er ikke gået ramt forbi, når det gælder menneskenes aktiviteter, og mange områder har, betale en høj pris for det. I dag kæmpes en kamp, for at genoprette naturen, og begrænse de skader, som menneskenes aktiviteter har forvoldt.

Ud over den storslåede natur, rummer området også et utal af fantastiske historier, om Krige, sælfangere, hvalfangere, fiskeri, samt div. opdagelses rejsende, som gennemgik umenneskelige liders, i deres kapløb om at nå sydpolen som de første.Æselpingviner ved sydpolen

Medlemsmøderne afholdes, med mindre andet er oplyst, på Køge Gymnasium, Lærerværelset, og starter kl. 19.30. Gæster er meget velkomne.

Parkering ved Køge Gymnasium:

Der må ikke parkeres i skolegården, ALT parkering, skal foregå på parkeringspladsen.

Mellem kl. 17.00 og 07.00, må der KUN parkeres i 3 timer, og der SKAL sættes P-skive.

Den spændende Kravepapegøje er en af de arter, der er at finde i Oves fuglehold