Kommende arrangementer i Køge Fugleforening

ONSDAG DEN 7. FEBRUAR

Medlemsmøde:                                                                                                                                     Denne aften får vi besøg biolog Martin Schellerup, som til dagligt arbejder i Nordsjællands Fuglepark.Martin vil fortælle om det daglige arbejde i parken.

Parken ligger ved Gilleleje i Nordsjælland, Den dækker et areal på 70.000 m2, og er anlagt i naturskønne omgivelser, mellem skov og sø. I parken findes over 2000 fugle, men det er ikke kun fugle der er at se i parken. I det 600 m2. store tropehus kan man ud over fugle, også se omkring 30 arter, af forskellige padder og krybdyr, samt forskellige pattedyr, såsom aber og dovendyr.

SØNDAG DEN 25. FEBRUAR

Fuglebørs:

Årets store Fuglebørs i Køgehallerne, mere følger.

ONSDAG DEN 28. FEBRUAR

Generalforsamling:

Køge Fugleforenings årlige generalforsamling, mere følger.

ONSDAG DEN 7. MARTS

Medlemsmøde:

I lighed med sidste år, vil vi holde en medlemsaften, hvor vi har mulighed for at snakke og hygge os. Der vil blive informeret om sidste nyt fra Landsorganisationen Danske Fugleforeninger, LDF.

Programmet er ikke helt fastlagt endnu, men mon ikke der bliver en lille quiz,, med mulighed for at vinde lidt godt til ganen, og der vil sandsynligvis blive vist en lille film.

ONSDAG DEN 4. APRIL

Medlemsmøde:

"Hvor verden ender" Foredrag af Claus C. Nielsen, om Argentina, Falklandsøerne, South Georgia og Sydpolen.

I Argentina besøger vi et naturområde ved Buerne Aires, Valdes halvøen i Patagonien, samt området omkring Ushuaia, verdens sydligste by. Fra Argentina, skal vi se en række af de arter, som vi kender fra vores voliere, Kardinaler, Siskener, Papegøjer m.m.

Fra Ushuaia går turen videre til Falklandsøerne, South Georgia og Antarktis hvor vi ser på det fantastiske landskab og dyreliv, med tusindvis af pingviner, hvaler, søelefanter m.m.

Konge Pingviner på South Georgia.

Medlemsmøderne afholdes, med mindre andet er oplyst, på Køge Gymnasium, Lærerværelset, og starter kl. 19.30. Gæster er meget velkomne.

Landskab omkring Ushuaia

Munkeparakit i Buenos Aires